سایت پیشین مرکز

معرفی واحد:

    واحد آزمایشگاه ، در مراکز خدمات جامع سلامت ، ارائه دهنده خدمات ازمایشگاهی بهداشتی است ، لذا خدمات تخصصی آزمایشگاهی که اغلب برای تشخیص های بالینی و در زمان بروز بیماری لازم است در این آزمایشگاه ها انجام نمی شود. واحد ازمایشگاه بعنوان یک بازوی اجرایی قوی در خدمت نیازهای سایر واحد های فنی بهداشتی است تا کمکی  در راستای بهبود و ارتقاء شاخص های بهداشتی جامعه باشد .

   واحد آزمایشگاه با همکاری سایر واحدهای فنی بهداشتی و همگام با شعار سازمانی خود مبنی بر سلامتی برای همه ، فعالیت‌هایی را برای رضایت مشتریان ، ارتقاء سلامتی و بهبود مستمر کیفیت خدمات انجام می دهد تا هدف کلی که "بهبود پیامدهای سلامت جمعیت تحت پوشش است"  حاصل شود.

 

معرفی همکاران :

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

شماره تماس (داخلی)

1

آقای محسن شاطری مقدم

کارشناس مسئول آزمایشگاه

داخلی124-66022943

2

خانم فاطمه بیگ زاده

کارشناس  ستاد آزمایشگاه

داخلی170-66023043

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 1403/07/07 - 10:42
  • - تعداد بازدید: 419
  • - تعداد بازدید کنندگان: 268
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

8 مهر روز جهانی قلب

338505.mp3 8 مهر روز جهانی قلب

در حال حاضر بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور است. سالانه تقریبا 5/20 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می کنند که 31% کل مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماریهای غیرواگیر را تشکیل می دهند. اکثریت این مرگ ها به دلیل حملات قلبی و سکته های مغزی هستند. عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی می باشد که به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قندخون بالا، اختلال چربی های خون، اضافه وزن و چاقی تظاهر می کنند.

هر سال روز جهانی قلب در سراسر دنیا با یک موضوع و عناوین مرتبط با سلامت قلب و فعالیت های مرتبط با آن سازماندهی می شود. همه سازمان ها می توانند در برگزاری این روز مشارکت و از آن حمایت کنند.

شعار روز جهانی قلب در سال جاری( روز یک شنبه8 مهر ماه مصادف با 29 سپتامبر)

" use heart for action" می باشد. همچنین " مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی" به عنوان شعار ملی در نظر گرفته شده است و پیام اصلی" توانمندسازی عموم مردم برای مراقبت از سلامت قلب" با تاکید بر اهیمت و نقش پیشگیری نسبت به درمان، تعادل در رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی کافی، اجتناب از مصرف دخانیات و الکل " می باشد.

هدف از برگزاری این مناسبت آن است که افراد بدانند چگونه می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده، سلامت قلب خود را حفظ کنند و دولت ها بدانند اقداماتی که در سطح گسترده برای سلامت قلب انجام می شود، به سلامت نوع بشر و ایجاد عدالت( توزیع و دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی درمانی و حمایت از برنامه های مبارزه با بیماری های قلبی عروقی) و سلامت( مانند برنامه های اجتماعی و فردی پیشگیری از آلودگی هوا) در سیاره ای که در آن زندگی می کنیم، کمک می کند.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 338505
:
کلیدواژه ها
مرکز بهداشت غرب تهران           واحد روابط عمومی
خبرنگار

مرکز بهداشت غرب تهران واحد روابط عمومی

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings