سایت پیشین مرکز
  • 1401/07/23 - 09:19
  • - تعداد بازدید: 3190
  • - تعداد بازدید کنندگان: 2949
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با شعار (هشدار سریع، اقدام فوری برای همه)

6408.mp3 آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با شعار (هشدار سریع، اقدام فوری برای همه)

آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با شعار (هشدار سریع، اقدام فوری برای همه)

به  گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت غرب تهران ؛ دکتر ماهرخ علایی جنت مکان  با اعلام نامگذاری  روز جهانی کاهش خطر و بلایا گفت: شعاری که امسال از سوی متولیان ملی و بین‌المللی برای روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی انتخاب شده « هشدار سریع، پاسخ مناسب» است و واحد مدیریت کاهش خطر وبلایا  بر مبنای این شعار برای روزهای هفته ملی برنامه های متناسب با این شعار طراحی کرده است .

علایی تصریح کرد :روز جهانی کاهش بلایای طبیعی" با هدف ارتقای فرهنگ جهانی، آگاهی از خطر و کاهش بلایای طبیعی تعیین شد و هر ساله روز ۱۳ اکتبر به عنوان روز کاهش بلایای طبیعی و افزایش آگاهی در مورد اهمیت درک خطرات پیش‌روی مردم گرامی داشته می‌شود. شعار امسال ((هشدار سریع، اقدام فوری برای همه )) تاکید بر این دارد که مدیران بحران و بلایا بایست توجه جامعه را به یادگیری هایی و آمادگی های قبل از وقوع بلایا جلب نمایند .در این راستا باید نارسایی ها و قابلیت ها را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت با انجام مانور در بخش‌ های مختلف اقدام کرده و خصوصا روی تدوین نقشه خطر، آموزش در جهت آمادگی برای کاهش خطر بلایا و ارزیابی ایمنی سازه ای، غیر سازه ای و عملکردی هدف گذاری نمود  تا با افزایش میزان آمادگی  آسیب و خسارت را  در برابر حوادث طبیعی، به حداقل ممکن کاهش دهیم.

تجربه پاندمی کووید 19 به ما آموخت که اگر بخواهیم برای مدیریت مخاطرات موفق عمل کنیم باید و باید دست در دست هم برای آن قدم برداریم. اگر چه برنامه های مستقل و جزیره ای هم در این خصوص کارآیی دارند ولی بدون شک سرعت و اثربخشی کافی را در کاهش خطر بلایا نخواهد داشت و حرکت به سمت جامعه تاب آور را با چالش مواجه خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب افزود : این روز را فرصتی مغتنم می شمارم  و از زحمات و تلاش‌های همه مسئولین و دست‌اندرکاران امور امدادی، کارگروه‌های تخصصی استانی و شهرستانی مرتبط با مدیریت و کاهش خطر بلایا، مدیریت بحران و کارشناسان مدیریت کاهش خطر بلایا قدردانی و سپاسگزاری می کنم. امیدوارم با برنامه‌ریزی و تلاش هر چه بیشتر دست‌اندرکاران امر روزبه‌روز شاهد کاهش اثرات بلایای طبیعی و انسان ساخت باشیم.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 6408
:
کلیدواژه ها
مرکز بهداشت غرب تهران           واحد روابط عمومی
خبرنگار

مرکز بهداشت غرب تهران واحد روابط عمومی

Template settings