سایت پیشین مرکز

فرم های الکترونیکی

نقشه سایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 1402/06/26 - 14:28
  • - تعداد بازدید: 2627
  • - تعداد بازدید کنندگان: 2071
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز جهانی ایمنی بیمار ۱۴۰۲

20188.mp3 روز جهانی ایمنی بیمار ۱۴۰۲

 

روز جهانی ایمنی بیمار در سال 2023 با موضوع درگیر کردن بیماران برای ایمنی بیمار و با شعار صدای بیماران را بالا ببرید اختصاص دارد. 

هدف این روز تحت تاثیر قرار دادن ذینفعان، از جمله بیماران، خانواده، سیاست گذاران، رهبران مراقبت های بهداشتی، کارکنان بهداشتی در جهت طراحی مشترک سیاست های مراقبت بهداشتی و مداخلات ایمنی است که واقعا منعکس کننده نیازها و ترجیحات بیماران است و در نهایت ایمنی مراقبت های بهداشتی را در سطح جهان افزایش می دهد.

اهداف روز جهانی ایمنی بیمار 2023

 1. افزایش  آگاهی جهانی در مورد نیاز به مشارکت فعال بیماران و خانواده ها و مراقبان آنها در همه محیط ها و در تمام سطوح مراقبت های بهداشتی برای بهبود ایمنی بیمار.

 2. مشارکت دادن سیاست گذاران، رهبران مراقبت های بهداشتی، کارکنان بهداشت و مراقبت، سازمان های بیماران، جامعه مدنی و سایر ذینفعان در تلاش برای مشارکت دادن بیماران و خانواده ها در سیاست ها و اقدامات مراقبت های بهداشتی ایمن.

 3. بیماران و خانواده ها را توانمند کنید تا فعالانه در مراقبت های بهداشتی خود و بهبود ایمنی مراقبت های بهداشتی مشارکت کنند.

 4. حمایت از اقدام فوری در مورد مشارکت بیمار و خانواده، همراستا با برنامه اقدام جهانی ایمنی بیمار 2021-2030، که باید توسط همه شرکا انجام شود.

 

 

برنامه ایمنی گیرنده خدمت از ابتدای سال 1401 به صورت پایلوت در مرکز خدمات جامع سلامت والفجر اجرا شد، این برنامه با هدف ارتقای اقدامات مرتبط با ایمنی در مراکز خدمات جامع سلامت تدوین شده است و چارچوبی مشتمل بر حیطه ها، استانداردها و معیارهای مختلف کیفیت را ارائه می کنند که از طریق آنها مراکز قادر به ارائه مراقبتهای ایمن تر خواهند بود. این برنامه عملکرد را از زاویه ایمنی گیرنده خدمت ارزیابی خواهد کرد و باعث ظرفیت سازی در کارکنان در رابطه با ایمنی شده و به طور فعالانه گیرنده خدمت و جوامع را در بهبود ایمنی مراقبت های بهداشتی و درمانی مشارکت می دهد. در این برنامه در کل 19 استاندارد، متشکل از 125 معیار، ارائه شده است. استانداردها با توجه به انطباق آن ها با برنامه سازمان جهانی بهداشت برای ارتقای ایمنی گیرنده خدمت، طراحی شده است.

  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 20188
:
کلیدواژه ها
مرکز بهداشت غرب تهران           واحد روابط عمومی
خبرنگار

مرکز بهداشت غرب تهران واحد روابط عمومی

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings